Tammikuun tarinat 6: Minun

Pelko

 

 

En minä kuolemaa pelkää. En. Kuolema on vapahtaja, armon tuoja tästä elon kurjuuden osasta. Se päästää meidät vapauteen kivun ja kärsimyksen tieltä. Se on helpotus. Kuolema on ystävämme.

 

Elämää minä pelkään. Ainaista tuskaa. Nivelien pakotusta ja pillereiden popsimista. Migreenin pakotusta. Pelkään joutuvani sängyn vangiksi lopun elämääni. Katselemaan kattoa tai typeriä tv-ohjelmia pystymättä sanomaan, että sammuttakaa tuo toosa. Heittäkää se syvimpään pohjattomaan rotkoon.

 

Elämää minä pelkään. Pelkään kohdata naapureita. Pelkään kohdata tuttavia, ystäviä, vieraita. Niistä en löydä hengenheimolaisia, sielun kumppaneita. Pelkkiä tyhjiä kuoria he ovat täynnä omaa typerää tyytyväisyyttään.

 

Elämää minä pelkään. Omaa tyhmyyttäni ja saamattomuuttani. Omaa henkistä tyhjyyttä. Onttoa katsetta vailla näkökulmaa.

 

Elämä on kärsimystä niin henkisesti kuin ruumiillisesti.

 

Elämää minä pelkään, en kuolemaa. Sillä tunnen elämäni ja tämä on minun elämääni ja tiedän, kuolemani on minulle vapahdus.

———————————————————————————-

 

Ah kun hauska on sanailla tämmöistä pateettista tekstiä. Niin ja. En harkitse itsemurhaa tai muuta sellaista. 😉

This entry was posted in yleinen.

4 comments on “Tammikuun tarinat 6: Minun

  1. susupetal sanoo:

    Tuollaista loppuelämää minäkin pelkään: maata sängyssä voimatta paeta, tv suoltaa loppumattomia tangomarkkinoita, lavatanssitaltiointeja, laulukilpailuja…

  2. aimarii sanoo:

    En minäkään tahtoisi joutua avuttomaksi, toisten hodettavaksi. Joskus tulee mieleen, entä jos täällä jumalan selän takana saa sairaskohtauksen, ei ennätä ambulanssi ainakaan ensimmäiseen tuntiin paikalle. Uskon kohtaloon, mikä on tullakseen, se tulee.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s