Tammikuun tarinat 17: Valmis

Kaksi asiaa nuoruudestani 2

 

 

Taas kerran kesällä pyöräiltiin tuonne samalle rannalle missä tuo edellinen tammikuun tarinakin tapahtui. Ja ikäkin oli noin sama ellei ollut peräti sama vuosi. Tuo ranta oli meidän kaveriporukan mielipaikkoja. Uimarannan toisella puolella oli pieni rantasauna ja sen edessä penkki. Tuolle penkille istuuduimme ja yksi kavereista kaivoi esiin tupakkia. Kertoi pihistäneensä isänsä askista. Ja tietenkin myös tulitikut oli pihistettyjä.

 

No niitä hän rupesi jakelemaan meille muille kavereille. Toiset otti hanakasti mutta minä kun olen ollut aina tällainen omantien kulkija niin en halunnut ottaa. Muut kaverit tietysti alkoivat usuttaa oikein tosissaan että mikäs sä olet kun et tupakkia polta. Mä selitin vaan että oon katellut kun iskä yrittää lopettaa ja on vaikeaa. Ei millään onnistu niin että en nää tossa mitään hohtoa. Rahat menee vaan savuna ilmaan. Toiset vaan myönteli ja vetivät savua sisäänsä.

 

Mutta tää kaveri joka toi nuo tupakit ei antanut periksi. Sano vaan että polta nyt hänen terveydekseen edes yksi kun on hänen synttärinsäkin. No minähän olin tietenkin myös utelias ja halusin maistaa tupakkia kun en vielä ollut koitanut ja annoin periksi. Otin tupakin ja se sitten sytytettiin. Kaverit kyllä tiesi että se oli mulle eka kerta ja tuijotteli mua tarkkaan kun vedin poskareita siitä tupakasta.

 

Poltin sen loppuun ja tumppasin sen siihen kivilaatalle ja totesin:” No nyt on tuokin homma valmis. Se oli mun eka ja vika tupakki. Ja kyllä on pitänyt paikkansa.

kuisti

2 comments on “Tammikuun tarinat 17: Valmis

  1. Uuna sanoo:

    Viisas valinta. Yhteen on jäänyt minullakin.
    Pitäisköhän sinun muuten vaihtaa tämä nimesi. Ei oikein laiskan touhuilta tunnu tämä postausvauhti :-DD

    • laiskuri sanoo:

      Nyt kun lopetin törkeästi tuon työnteon niin eikös se ole niinkuin laiskuutta. 😉 Nyt siis pitäisis olla aikaa harrastuksille niinkuin tämä blogien Virtuaalimaailma on. 🙂 Huom siis pitäisi olla aikaa. 😉

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s